Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna www.ckmtg.fora.pl
Kielcecki stowarzyszenie MtG
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wild Beastmaster a Bloodrush'e

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna » Pytania do Sędziego Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wild Beastmaster a Bloodrush'e
Autor Wiadomość
Darenshtain
Gracz



Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Wild Beastmaster a Bloodrush'e
Mam pytanko,
Jeżeli na atakującego Wild Beastmastera użyjemy bloodrush'u, to czy udzieli on innym atakującym stworkom większej premii, czy tylko on urośne?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:34, 15 Maj 2013 Zobacz profil autora
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
z tego co ja rozumiem zasady beast mastera dodaje bonus do ataku gdy w momencie ataku już na nim jest. Więc trigger Blodrush reslovuje tylko dla Beast Mastera.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:11, 15 Maj 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
Przykro mi Jarku ale nie do końca dobrze rozumiesz Razz.
Rozpoczyna się faza ataku.
Deklarujesz Wild Beastmaster i może kilka innych stworków jako atakujące.
Trigger Beastmastera idzie na stos. Jako iż power Beastmastera jest sprawdzany dopiero w momencie resolve jego triggera oznacza to żę możemy podpakować go w odpowiedzi na ten trigger i na przykład odpalić Bloodrusha. W takiej sytuacji dziąła najpierw efekt Bloodrush, a dopiero potem trigger zwiększający moc naszych stworków.
Jeżeli natomiast pozwolisz aby triggers się rozpatrzył i na przykład będziesz chciał w fazie deklaracji blokujących podziałać Bloodrushem, wtedy bonus dostanie już tylko sam Beastmaster (czy inny stworek którego będziesz chciał podpakować). Trigger już sprawdził power Beastmastera i nie interesują go jakiekolwiek zmiany od tego momentu.
A tak z ciekawostek: jeżeli w jakiś sposób sprawicie iż power Beastmastera spadnie poniżej 0 przed rozpatrzeniem jego triggera to wszystkie atakujące stworki dostaną ujemny modyfikator do statystyk :3.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Elfin dnia Czw 8:30, 16 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Czw 7:49, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
artq1406
Gamer



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
a mam pytanie jezeli rzuce na wild beast mastera azorius charm to dopaki do innych crit dalej beda dzialaly?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:48, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
The value of X is determined when the triggered ability resolves. If Wild Beastmaster is no longer on the battlefield at that time, use its last known power to determine the value of X. This could be bad for you if Wild Beastmaster’s power was negative. For example, if Wild Beastmaster’s power is -4, each other creature you control will get -4/-4 until end of turn.[b]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asahi dnia Czw 9:55, 16 Maj 2013, w całości zmieniany 3 razy
Czw 9:51, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
Tak. Trigger wchodzi na stos i czeka na rozpatrzenie. Nawet jeżeli Beastmaster wróci na ręke w odpowiedzi na Trigger to podczas jego rozpatrzania pod uwagę wzięta zostanie ostatnia znana informacja na temat jego powera.
Natomiast po rozpatrzeniu triggera Sam Beastmaster też już nie jest potrzebny i bonus wygasa dopiero z końcem tury


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:52, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
artq1406
Gamer



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
a mam pytanie jak jest ich dwoje an battlefieldize to pompuja sie do nieskonczonosci ?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:56, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
czyli tak naprawdę co ma sens jeśli chodzi o odpowiedzi na tego triggera to instanty które obniżają parametr power. Każdy inny tak naprawdę kończy się pozytywnym resolvem triggera.

Trigger się resolvuje raz. Jeśli są dwa to w kolejności stosu więc nie w nieskończonośc ale ten drugi pompuje dodatkowow o wartość pierwszego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asahi dnia Czw 9:58, 16 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Czw 9:56, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
Jeżeli nie chcesz aby trigger Beastmastera cokolwiek zrobił to zabijasz go przed atakiem (na przykład w Beggining of COmbat) Po zadeklarowaniu go jako atakujący jest już za późno (chyba żę masz opcje skontrowania triggered ability).
I jest tak jak mówi Asahi: Atakuje dwóch Beastmasterów, każdy z nich 1/1. Triggery się odpalająi decydujesz w jakiej kolejności będą rozpatrywane. Następnie zaczynasz je rozpatrywać. Beastmaster pierwszy jest 1/1 więc daje bonusa +1/+1 drugiemu Beastmasterowi. Następnie rozpatrujemy drugiego Beastmastera który w tym momencie jest już 2/2 bo dostał bonus od pierwszego, więc da temu pierwszemu bonus +2/+2. W rezultacie Beastmaster pierwszy będzie 3/3, a ten drugi 2/2. Gdyby atakowały jeszcze jakieś inne stworki to każdy dostałby łącznie +3/+3 (+1 z pierwszego i +2 z drugiego Beastmastera).
Triggery się nie zapętlają w nieskończoność bo nie zachodzi ponownie warunek triggera czyli zadeklarowanie Beastmastera jako atakującego.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:09, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
dlatego tak ważne jest żeby określa wejście w fazę Combat - prostym sformułowaniem - Będę atakował Wink


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:11, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Combat Phase dzielimy na:
1. Deklaracja atakujących
2. Deklaracja Blokujących
3. Damage

Blodrush da coś Beastmasterowi tylko gdy rzucimy instant w odpowiedzi na jego Trigger więc na koniec fazy deklaracji atakujących przed asygnacją blokerów


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:20, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
Asahi napisał:
Combat Phase dzielimy na:
1. Deklaracja atakujących
2. Deklaracja Blokujących
3. Damage

Blodrush da coś Beastmasterowi tylko gdy rzucimy instant w odpowiedzi na jego Trigger więc na koniec fazy deklaracji atakujących przed asygnacją blokerów


Ech... Cóż robić...
Combat Phase dzielimy na:
1. Beggining of Combat Step
2. Declare Attacers Step
3. Declare Blockers Step
4. Combat Damage Step
5. End of Combat Step

Ponadto jeżeli w walce uczestniczą stworki z First Strike i/lub Double Strike wtedy dodawany jest jeszcze jeden Combat Damage Step przed tym normalnym gdzie First Strike zadaje swoje obrażenia.
Reszta się zgadza.
Instatnty i abilities możemy używać w każdym stepie, przy czym pamiętać należy że najpierw przeprowadzane akcje charakterystyczne dla danego Stepu a dopiero potem otrzymujemy priorytet i możemy korzystać z instatntów i zdolności.

PS. Jeżeli przeciwnik zapomniał zaznaczyć że kończy swojego maina i przechodzi do Combatu i od razu tapuje swoje stworki do ataku, możemy mu kulturalnie powiedzieć że chcemy coś robić z końcem jego maina albo w beggining of combat i musi on nam to umożliwić (no chyba że wyraziliśmy zgodę na przejście do Combatu - wtedy już jest za późno na cokolwiek).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Elfin dnia Czw 10:38, 16 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Czw 10:34, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
oj może za bardzo uprościłem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:35, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
Spokojnie, i tak w zasadzie pozostałe dwa stepy są raczej rzadko zauważane i te 3 środkowe są najważniejsze dla Fazy Walki w znacznej większości przypadków. No ale skoro już chcesz pisać z czego się składa Combat to wypadało dopełnić formalności i wymienić wszystko co tam się dzieje. :3


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:41, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
jeszcze 5 lat i będę sędzią - JUPI !!


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:10, 16 Maj 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna » Pytania do Sędziego Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin