Autor |
Wiadomość |
Darenshtain
Gracz
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Wild Beastmaster a Bloodrush'e |
|
Mam pytanko,
Jeżeli na atakującego Wild Beastmastera użyjemy bloodrush'u, to czy udzieli on innym atakującym stworkom większej premii, czy tylko on urośne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:34, 15 Maj 2013 |
|
|
|
|
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
z tego co ja rozumiem zasady beast mastera dodaje bonus do ataku gdy w momencie ataku już na nim jest. Więc trigger Blodrush reslovuje tylko dla Beast Mastera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:11, 15 Maj 2013 |
|
|
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
Przykro mi Jarku ale nie do końca dobrze rozumiesz .
Rozpoczyna się faza ataku.
Deklarujesz Wild Beastmaster i może kilka innych stworków jako atakujące.
Trigger Beastmastera idzie na stos. Jako iż power Beastmastera jest sprawdzany dopiero w momencie resolve jego triggera oznacza to żę możemy podpakować go w odpowiedzi na ten trigger i na przykład odpalić Bloodrusha. W takiej sytuacji dziąła najpierw efekt Bloodrush, a dopiero potem trigger zwiększający moc naszych stworków.
Jeżeli natomiast pozwolisz aby triggers się rozpatrzył i na przykład będziesz chciał w fazie deklaracji blokujących podziałać Bloodrushem, wtedy bonus dostanie już tylko sam Beastmaster (czy inny stworek którego będziesz chciał podpakować). Trigger już sprawdził power Beastmastera i nie interesują go jakiekolwiek zmiany od tego momentu.
A tak z ciekawostek: jeżeli w jakiś sposób sprawicie iż power Beastmastera spadnie poniżej 0 przed rozpatrzeniem jego triggera to wszystkie atakujące stworki dostaną ujemny modyfikator do statystyk :3.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Elfin dnia Czw 8:30, 16 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Czw 7:49, 16 Maj 2013 |
|
|
artq1406
Gamer
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
a mam pytanie jezeli rzuce na wild beast mastera azorius charm to dopaki do innych crit dalej beda dzialaly?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:48, 16 Maj 2013 |
|
|
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
The value of X is determined when the triggered ability resolves. If Wild Beastmaster is no longer on the battlefield at that time, use its last known power to determine the value of X. This could be bad for you if Wild Beastmaster’s power was negative. For example, if Wild Beastmaster’s power is -4, each other creature you control will get -4/-4 until end of turn.[b]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Asahi dnia Czw 9:55, 16 Maj 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Czw 9:51, 16 Maj 2013 |
|
|
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
Tak. Trigger wchodzi na stos i czeka na rozpatrzenie. Nawet jeżeli Beastmaster wróci na ręke w odpowiedzi na Trigger to podczas jego rozpatrzania pod uwagę wzięta zostanie ostatnia znana informacja na temat jego powera.
Natomiast po rozpatrzeniu triggera Sam Beastmaster też już nie jest potrzebny i bonus wygasa dopiero z końcem tury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:52, 16 Maj 2013 |
|
|
artq1406
Gamer
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
a mam pytanie jak jest ich dwoje an battlefieldize to pompuja sie do nieskonczonosci ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:56, 16 Maj 2013 |
|
|
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
czyli tak naprawdę co ma sens jeśli chodzi o odpowiedzi na tego triggera to instanty które obniżają parametr power. Każdy inny tak naprawdę kończy się pozytywnym resolvem triggera.
Trigger się resolvuje raz. Jeśli są dwa to w kolejności stosu więc nie w nieskończonośc ale ten drugi pompuje dodatkowow o wartość pierwszego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Asahi dnia Czw 9:58, 16 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 9:56, 16 Maj 2013 |
|
|
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
Jeżeli nie chcesz aby trigger Beastmastera cokolwiek zrobił to zabijasz go przed atakiem (na przykład w Beggining of COmbat) Po zadeklarowaniu go jako atakujący jest już za późno (chyba żę masz opcje skontrowania triggered ability).
I jest tak jak mówi Asahi: Atakuje dwóch Beastmasterów, każdy z nich 1/1. Triggery się odpalająi decydujesz w jakiej kolejności będą rozpatrywane. Następnie zaczynasz je rozpatrywać. Beastmaster pierwszy jest 1/1 więc daje bonusa +1/+1 drugiemu Beastmasterowi. Następnie rozpatrujemy drugiego Beastmastera który w tym momencie jest już 2/2 bo dostał bonus od pierwszego, więc da temu pierwszemu bonus +2/+2. W rezultacie Beastmaster pierwszy będzie 3/3, a ten drugi 2/2. Gdyby atakowały jeszcze jakieś inne stworki to każdy dostałby łącznie +3/+3 (+1 z pierwszego i +2 z drugiego Beastmastera).
Triggery się nie zapętlają w nieskończoność bo nie zachodzi ponownie warunek triggera czyli zadeklarowanie Beastmastera jako atakującego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:09, 16 Maj 2013 |
|
|
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
dlatego tak ważne jest żeby określa wejście w fazę Combat - prostym sformułowaniem - Będę atakował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:11, 16 Maj 2013 |
|
|
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Combat Phase dzielimy na:
1. Deklaracja atakujących
2. Deklaracja Blokujących
3. Damage
Blodrush da coś Beastmasterowi tylko gdy rzucimy instant w odpowiedzi na jego Trigger więc na koniec fazy deklaracji atakujących przed asygnacją blokerów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:20, 16 Maj 2013 |
|
|
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
| | Combat Phase dzielimy na:
1. Deklaracja atakujących
2. Deklaracja Blokujących
3. Damage
Blodrush da coś Beastmasterowi tylko gdy rzucimy instant w odpowiedzi na jego Trigger więc na koniec fazy deklaracji atakujących przed asygnacją blokerów |
Ech... Cóż robić...
Combat Phase dzielimy na:
1. Beggining of Combat Step
2. Declare Attacers Step
3. Declare Blockers Step
4. Combat Damage Step
5. End of Combat Step
Ponadto jeżeli w walce uczestniczą stworki z First Strike i/lub Double Strike wtedy dodawany jest jeszcze jeden Combat Damage Step przed tym normalnym gdzie First Strike zadaje swoje obrażenia.
Reszta się zgadza.
Instatnty i abilities możemy używać w każdym stepie, przy czym pamiętać należy że najpierw przeprowadzane akcje charakterystyczne dla danego Stepu a dopiero potem otrzymujemy priorytet i możemy korzystać z instatntów i zdolności.
PS. Jeżeli przeciwnik zapomniał zaznaczyć że kończy swojego maina i przechodzi do Combatu i od razu tapuje swoje stworki do ataku, możemy mu kulturalnie powiedzieć że chcemy coś robić z końcem jego maina albo w beggining of combat i musi on nam to umożliwić (no chyba że wyraziliśmy zgodę na przejście do Combatu - wtedy już jest za późno na cokolwiek).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Elfin dnia Czw 10:38, 16 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 10:34, 16 Maj 2013 |
|
|
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
oj może za bardzo uprościłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:35, 16 Maj 2013 |
|
|
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
Spokojnie, i tak w zasadzie pozostałe dwa stepy są raczej rzadko zauważane i te 3 środkowe są najważniejsze dla Fazy Walki w znacznej większości przypadków. No ale skoro już chcesz pisać z czego się składa Combat to wypadało dopełnić formalności i wymienić wszystko co tam się dzieje. :3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:41, 16 Maj 2013 |
|
|
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
jeszcze 5 lat i będę sędzią - JUPI !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:10, 16 Maj 2013 |
|
|
|