Autor |
Wiadomość |
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Combat Phase - Wyjaśnienie |
|
Mam pytanie:
COMBAT PHASE (Faza walki)
Beginning of Combat Step (Początek walki) - otrzymujesz priorytet, gracze mają prawo do rzucania instantów i aktywowania zdolności.
Declare Attackers Step (Deklaracja atakujących) - aktywny gracz deklaruje, które z jego kreatur będą w tej turze atakowały przeciwnika i/lub jego planeswalkerów. Po wyznaczeniu i zatapowaniu atakujących stworów gracze mogą używać czarów typu instant i zdolności aktywowanych.
Declare Blockers Step (Deklaracja Blokujących) - nieaktywny gracz wybiera odtapowane kreatury, które będą blokować atak przeciwnika i przydziela bloki. Po wyznaczeniu blockerów gracze mogą używać czarów typu instant i zdolności aktywowanych, jest to ostatnia okazja do zastosowania combat tricków, dopaków oraz preventów mogących wpłynąć na losy walki.
Combat Damage Step (Zadawanie Obrażeń) - stwory zadają sobie nawzajem obrażenia równe ich sile, niezablokowane stwory zadają broniącemu się graczowi obrażenia równe ich sile (o taką wartość zmniejsza się ilość jego punktów życia). Zadawanie obrażeń nie przechodzi przez stos, zniszczone kreatury lądują na cmentarzach swoich właścicieli. Następnie obaj gracze mogą rzucać czary natychmiastowe i używać zdolności aktywowanych.
End of Combat Step (Koniec Walki) - ostatnia okazja do rzucenia czarów natychmiastowych i aktywowania zdolności mogących oddziaływać na atakujące i blokujące stwory.
Ja atakuje Centaur Token z podpiętym Rancor.
Blokerem jest Hellhole Flailer.
Kiedy bloker może odpalić swoją zdolność i jaki jest tego efekt w poszczególnych etapach Combat Phase?
Według mnie:
1. Begining of Combat Phase
Hellhole poświęca się ja dostaje dmg za jego power za to mój Centek
wchodzi na czyszto
2. Declare Attakers - tak jak wyżej
3. Declare Blockers - tak jak wyżej
4. Combat damage - nie może użyć z uwagi na fakt że Hellhole nie żyje
5. End of combat - nie może użyć z uwagi że Hellhole nie żyje.
Jedyna opcja żeby zablokować choć troszkę mojego Centka - to nie używać Abilliti Hellhola i wówczas mój Centek przebija się z 4 dmg i przy okazji obie kreatury spadają.
Czy tak to działa?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Asahi dnia Czw 21:29, 24 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Czw 17:13, 24 Sty 2013 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/GreenTech/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
W tej konkretnej sytuacji gdy Centaur ma Trample, to zgadza się, Flailer nie może się poświęcić aby blok miał jakikolwiek efekt. W przypadku Trample musisz przypisać w blokujące stworki minimalnie taki damage aby wystarczył do ich zniszczenia (nie uwzględniając jakichkolwiek innych efektów typu indestructible czy prevent effects) czyli zazwyczaj tyle ile ma Wytrzymałości. W przypadku gdy blokującego stworka już nie ma w grze nie przypisujesz w niego żadnych damage tylko wszystko może iść w gracza. Tak więc Token Będzie stworkim 5/3, Flailer 3/2, w bloku przypisujesz 2 damage w flailera, 3 w gracza i oba spadają.
Po combat damage step wszystko się zgadza, stworki nie mogą odpalać zdolności bo najpierw spadają do grobu a dopiero po tym gracze dostają możliwość zrobienia czegokolwiek.
PS. Jeżeli to dział w którym odpowiadać może tylko Sędzia (czyli Pampero) to przepraszam za posta :3
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Elfin dnia Pią 9:06, 25 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 9:03, 25 Sty 2013 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/GreenTech/images/spacer.gif) |
artq1406
Gamer
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Mam pytanie, Deklaruje Azorius Arrestera do ataku, następnie przeciwnik deklaruje doorkeepera do bloku, to czy mogę użyć Azorius Charma jeszcze w Declare Blockers Step żeby blokująca crita spadła na górę biblioteki i arrester wejdzie w playera, czy azorius charma mogę tylko użyć z tą wybraną abilitką w Combat Damage Step i cały dmg będzie zprewentowany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:24, 25 Sty 2013 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/GreenTech/images/spacer.gif) |
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
Zdolność Charma: put target attacking or blocking creature on top of its owner's library, może zostać użyta tylko i wyłącznie w Combat Phase. Nasz cel aby był legalny musi albo zostać zadeklarowany jako atakujący albo jako blokujący. Po Combacie stworki przestają być atakujące lub blokujące.
Atakujący stworek gdy zostanie zablokowany w Declare Blockers Phase pozostanie zablokowany nawet jeżeli stworek blokujący opuści grę, czyli w tym przypadku wrzucenie Doorkeepera na góre biblioteki sprawi że opuści on Combat, a Arrester nie mogąc zadać obrażeń w stworka który go zablokował w ogóle nie zada Combat Damage (wyjątkiem jest omawiany wcześniej Trample). Ostatnim momentem aby pozbyć się niewygodnych blokerów jest Declare Attacker Step zaraz po deklaracji Atakujących (ale wtedy Azrius charm jest mało przydatny bo blokerzy nie zostali jeszcze zadeklarowani, a własny atakujący stworek jest niezbyt dobrym celem).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Elfin dnia Pią 12:05, 25 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 12:01, 25 Sty 2013 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/GreenTech/images/spacer.gif) |
artq1406
Gamer
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
to samo pytanie co wczesniej zadalem tylko zamiast azorius charma cyclonic rift czy wtedy dmg tez bedzie zprewentowany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:17, 25 Sty 2013 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/GreenTech/images/spacer.gif) |
Diabeł
Gracz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Jeśli rzucisz go po deklaracji blokujących, to tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:30, 25 Sty 2013 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/GreenTech/images/spacer.gif) |
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
Kluczowa jest deklaracja blokujących. Gdy już pozwolisz przeciwnikowi zablokować to musisz się z tym faktem pogodzić. Cokolwiek nie zrobisz twój stworek będzie zablokowany. Jeżeli nie chcesz aby konkretne stworki Cię blokowały musisz się ich pozbyć odpowiednio wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:55, 25 Sty 2013 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/GreenTech/images/spacer.gif) |
artq1406
Gamer
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
czyli jezeli przeciwnik tapnie crite do bloku w fazie blokująceg i w tej samej fazie dogram cyclonic rift to nie bedzie preventu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:12, 25 Sty 2013 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/GreenTech/images/spacer.gif) |
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
będzie prevent - w fazie Bolokowania najpierw deklarujesz blokerów a potem zagrywasz instanty i abilities, więc bloker zostanie określony więc jest prevent. Chyba że atakująca crita ma trampki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:23, 25 Sty 2013 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/GreenTech/images/spacer.gif) |
|