Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna www.ckmtg.fora.pl
Kielcecki stowarzyszenie MtG
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Pare pytań

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna » Pomoc dla początkujących Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Pare pytań
Autor Wiadomość
DomonX3
Gracz



Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Kielc

Post Pare pytań
1. Która karta będzie bardziej efektywna w mono białym. mam dylemat od dłuższego czasu.

Pierwszą kartą jest Indestructibility które chorni mają "najedzoną" kartę przed removealem typu doom blade. Kreatura też nie zginie od obrażeń.
Nadal Exile i powrót do ręki "czyści" mi ją .Niestety nie ma hexproof'a u białych więc nie ma co liczyć na leprzą obrone niż Brave the Elements. Indestructibility nabija mi Heroic'a na fabled hero oraz nabija Ethereal Armor.

Drugą kartą jest bardziej efektywna podczas aggro kreatra 3/3 z batalionem dającym wszystkim moim kreaturom Indestructible do końca tury. Jest to oczywiście Frontline Medic. Nie nabija on ani Ethereal Armora ani heroica mimo to cały mój stół jest nieśmiertelny podczas ataku. Teraz sprawa która najbardziej boli w Medyku. Nadchodzi tura mojego przeciwnika i moje kreatury są łatwym celem dla byle remove'ala.

2. Protekcja przed kreaturami z Holy Mantle obroni przed banisher priestem?

3. Sytacja zadeklarowałem atak. Mój przeciwnik wrzucił instanta podczas declare attacks step. Wrzucił z Young Pyromancera 1/1 elementala i odrazu postanowił nim blokować. Czy summoning sickness pozwala blokować? I czy można tą blokować kreaturą z zaskoczenia?

4. Czy za pomocą Silence moge powiedzieć STOP i go rzucić gdy zobacze że przeciwnik chce zagrać karte?

5. Co sie dzieje gdy mam 2 Corpsejack Menace na stole? Czy wtedy kłade counterki podwójnie, potrójnie czy może najpierw mnoże je raz przez dwa a potem drugi raz przez dwa?

6. Według zasad które czytałem gdy coś zchodzi do innej strefy staje się zupełne inną kartą czyli na nowo jest tylko tym co ma podstawowo. Idąc tokiem rozumowania tej zasady gdy coś trafia to exile wraca bez counerków, enchantmentów i innych efektów?

7. Lifelink sprawia że zdobywamy tyle życia ile kreatura ZADAŁA obrażeń. Gdy kreatura 5/5 lifelink jest blokowana przez 1/1 token to wtedy leczymy się tylko 1? Kreatura z lifelink nie ma trample.

8. Umiejętności kosztujące mane zagrywamy jako instant czy jako sorcery. Dając tu przykład Blessingu. Czy moge w turze przeciwnika użyć abilitki? Przykładowo dam Aetherlinga który może cie Exilować zawsze a użycie działa tak samo.

9. Czy z sideboardu moge poprotu dorzucić te 2 karty jeśli nie mam co wykluczyć? Innymi słow czy moge zagrać 62 kartami?

10. Devotion Slitherheada daje 1 do czarnej i 1 do zielonej?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DomonX3 dnia Wto 12:04, 24 Gru 2013, w całości zmieniany 4 razy
Wto 11:47, 24 Gru 2013 Zobacz profil autora
hrollurfrakk
Gracz



Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod Kielcowni

Post
1. Na końcu.

2. Obroni przed Banisher Priestem - zarówno przed obrażeniami od niego (będą "prevented"), przed byciem zablokowanym przez niego (nielegalna akcja), jak i przed jego zdolnością (kreatura z Holy Mantle nie może zostać targetem tej zdolności).

3. W opisanej przez Ciebie sytuacji token 1/1 może blokować w tym Combacie. Summoning Sickness nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ blokowanie nie wymaga tapnięcia. Warto zauważyć, że gdyby rzucił instanta po zadeklarowaniu blokujących, powstałym tokenem nie mógłby już w tym Combacie blokować.

-----kontynuujesz na własną odpowiedzialność-----
4. Ten punkt będzie długi i nudny.
Magic: the Gathering NIE jest grą zręcznościową. Kartę instant możesz zagrać tylko wtedy, gdy masz Priorytet. Tylko cóż to u licha jest priorytet.
Przyjrzyjmy się schematowi tury:
a)Untap - tutaj jest element zręcznościowy, odtapuj lądy na tyle sprawnie, by nie zostać posądzonym o stalling
b)Upkeep - tu zaczyna się Magic - na początku Upkeepu na stos mogą wejść triggery. Gdy już są na stosie (lub też ich nie ma,bo nic akurat nie triggeruje), Priorytet otrzymuje gracz aktywny (czyli ten, którego jest tura). Może sobie aktywować Activated Ability, może sobie rzucić kartę Instant lub z Flash, może również postanowić oddać priorytet przeciwnikowi. Triggery cały czas są na stosie. Przeciwnik otrzymuje priorytet i ma takie same opcje, jak wcześniej gracz aktywny. Jeśli i on postanowi nic nie robić, stos zaczyna się rozpatrywać od góry. Po rozpatrzeniu stosu nadal jest Upkeep i ponownie priorytet otrzymuje gracz aktywny. Może rzucić instant - załóżmy, że rzuca. Jego spell wchodzi na stos i aktywny gracz może teraz zdecydować, czy już oddaje priorytet przeciwnikowi, czy też jeszcze coś na stos chce przedtem położyć. Ponownie - stos zacznie się rozpatrywać po "obustronnym pasie". Aby w ogóle doszło do kolejnego stepu - Draw - potrzebny jest kolejny "obustronny pas". Co jest istotne - podczas gdy jeden gracz ma priorytet, drugi gracz nie ma NIC (prawie nic, bo może sobie odpalić mana ability) do gadania.
c) Draw - gracz, którego jest tura, dobiera kartę, jeśli są triggery, to wchodzą na stos i ponownie aktywny gracz dostaje priorytet. Przy najbliższym obustronnym pasie i pustym stosie gra przechodzi do Precombat Main, czyli "pierwszego maina" i ponownie gracz aktywny ma priorytet.

Jak więc grać tym Silencem? Gdzie go wpasować? Zależy, co chcesz nim osiągnąć. Istotne jest, że musi on się rozpatrzyć PRZED momentem, w którym nie chcesz czarów przeciwnika. Nie skontrujesz nim czaru, który już przeciwnik wrzucił na stos, jak i nie skontrujesz czaru, który właśnie zamierza rzucić, bo ma priorytet. Nie ukrywam, że jedyne sensowne zastosowanie, jakie dla niego znam, znajduje się w combo-deckach - przed odpaleniem swojego comba rzucasz Silence i wyłapiesz kontrę (korzystnie) albo też nie wyłapiesz, Silence się rozpatrzy i masz czyste combo (gg).
Załóżmy jednak, że złamałeś format i znalazłeś zastosowanie dla Silence - rzucasz w turze przeciwnika, by nie mógł rzucić kreatur i Cię zabić. Kiedy musisz rzucić Silence, by osiągnąć swój cel? Nie możesz czekać do jego pierwszego maina, bo on pierwszy w nim dostanie priorytet i po prostu wrzuci swój Creature Spell na stos, a ze stosu już Silence nic nie ściągnie. Żeby osiągnąć ten cel musiałbyś Silence rozpatrzyć w Upkeepie lub Drawie przeciwnika.

Tl;dr - nie, nie możesz. Wymień tę kartę na inną. Serio.
-----koniec niebezpieczeństwa-----

5. Efekt każe kreaturze dostać jeden counter. Corpsejack nr1 zamienia jeden counter na dwa countery. Corpsejack nr2 zamienia dwa countery na cztery countery. Kładziesz cztery countery na kreaturze.

6. Zgadza się.

7. Kreatura 5/5 lifelink zada w Combacie 5 obrażeń 1/1 tokenowi. Dostaniesz 5 punktów życia. Problemy pojawiają się tu głównie z nieprawidłowego założenia, że zadane obrażenia w jakiś sposób przypominają countery 0/-1. Ów token po zadaniu mu obrażeń nie jest 1/0 ani 1/-4, jest wciąż tokenem 1/1, tylko z zadanymi 5 obrażeniami.

8. Activated ability możesz odpalić wtedy, gdy mógłbyś odpalić instant - chyba że tekst ability wyraźnie mówi inaczej - np. Birthing Pod.

9. Tak, możesz. Od niedawna. Nie musisz wymieniać kart 1 do 1, byle w main decku nie było mniej niż 60 kart (w constructed).

10. Nie wiem. Zgłupiałem.*

Wracam do 1.
Podczas pisania zastanawiałem się nad usprawiedliwieniem grania Indestructibility w t2. Nie udało mi się.





Wesołych świąt! Smile

*żartuję, wiem - 1 do czarnej, 1 do zielonej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hrollurfrakk dnia Wto 12:45, 24 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Wto 12:36, 24 Gru 2013 Zobacz profil autora
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
10 .... tak daje zarówno zielony jak i czarny devotion


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:53, 24 Gru 2013 Zobacz profil autora
DomonX3
Gracz



Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Kielc

Post
Mam kolejne pytanie.
11. Czy gdy mam np na Fabled Hero zarzucony Ethereal Armor i Pacifism wroga wrzucam protekcje na biały z brave the elements to zchodzą oba?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 12:20, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
hrollurfrakk
Gracz



Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod Kielcowni

Post
11. Zgadza się. Ethereal Armor i Pacifism wroga wylądują na odpowiednich cmentarzach, counter +1/+1 po Armorze oczywiście pozostaje.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:34, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
hrollurfrakk napisał:
11. Zgadza się. Ethereal Armor i Pacifism wroga wylądują na odpowiednich cmentarzach, counter +1/+1 po Armorze oczywiście pozostaje.


jaki Counter po armorze? Armour nie daje żadnych counterów i OCZYWIŚCIE nic nie pozostanie na stworku gdy armor spadnie. Ot tak w gwoli sprostowania.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:12, 26 Gru 2013 Zobacz profil autora
hrollurfrakk
Gracz



Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod Kielcowni

Post
Przeczytaj Fabled Hero. Sad


Mam na myśli OCZYWIŚCIE counter, który został uprzednio położony, rzucony albo też przycupnął na Fabled Hero z racji odpalenia Heroic (Ethereal Armor odpaliło Heroic, Pacifism nie).
No offence, gentlemen!

Wesołych świąt. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hrollurfrakk dnia Czw 21:05, 26 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Czw 21:02, 26 Gru 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
To w przyszłości dla przejżystości pisz skąd się wziął ten counter. Chodzi o to że dział nazywa się Pomoc dla początkujących. Tak więc jeżeli napiszesz tak jak napisałes że "counter po Armorze zostanie" może okazać się że w grze w takim przypadku Hero będzie miał zarówno counter po Heroicu jak i bonus po armorze a to nie jest zgodne z prawdą.
Tak więc proponuje następnym razem pisać;
11. Zgadza się. Twórj Ethereal Armor i Pacifism wroga wylądują na odpowiednich cmentarzach, wszelkie countery +1/+1 oczywiście pozostają na Hero jako że same z siebie nie mają żadnego koloru.

I wszyscy będą zadowoleni Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:08, 28 Gru 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna » Pomoc dla początkujących Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin