Autor |
Wiadomość |
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
NAUKA - Deck Builder |
|
cześć wszystkim
Będąc uczestnikiem ostatniego sobotniego turnieju, tak naprawdę to dla mnie pierwszy turniej MTG.
Zauważyłem że nie do końca radzę sobie ze składaniem decku.
Czy mmożecie mi powiedzieć, mam nadzieję że reszcie mniej doświadczonych graczy też na czym tak na prawdę to polega:
tzn:
ile powinno być landów, ile creatur, ile innych czarów i jakie żeby DECK miał szansę, przy dobrym rozegraniu na remis lub wygraną.
typy talii i czym się charakteryzują itd.
Chciałem temat pociągnąć na turnieju ale tam nie ma czasu 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:22, 01 Paź 2012 |
|
 |
|
 |
Chmielu
Pros
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 329 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK |
|
|
|
Jeśli chodzi o limited(budujesz deck z boosterów) to są pewne złote zasady:
1. 16-18 landów
2. najlepiej grać 2 kolorami chyba że masz dobry fixing kolorów wtedy można grać 3
3. Czytaj dokładnie karty !!!
4. Obecnie typów talii chyba nie ma tępe aggro lub kontrola zależy co wydraftujesz 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:04, 01 Paź 2012 |
|
 |
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
bardzo proste
więc kolejne pytanie co nazywamy kartą "grywalną" i jak ją rozpoznać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 7:18, 02 Paź 2012 |
|
 |
Pampero
Administrator
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 490 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Ja ze swojej strony dorzucę, że w wiekszości przypadków brak jest miejsca na finezję tzn. nie mamy zbyt wielu opcji bo jesteśmy ograniczeni do tego co dostalismy. Konstruowanie mini combosów w oparciu o trzy karty przeważnie oznacza porażkę. Sprawdza się za teo przewaga liczebna jednostek z odrobiną dopaków lub jeszcze lepiej z remove`alem.
Co do kolorów polecam maksymalnie dwa. Osobiście wolę mniej opcji ale za to stabilnie działający deck niż kilka kart więcej z innego koloru i modlić się, żeby mi mana odpowiedniego koloru doszła. Akceleracja many jest porządana jeśli mamy drogie jednostki, jeśli 50 % decku mamy za 3-4 many to moim zdaniem nie ma sensu bo spokojnie doczekamy do "late game" i wystawimy swoje monstrum a zajmujemy tylko sloty dla innych kart.
Jeśli natomiast staramy się bardzo szybko uzyskać dużo many na stwora z cmc powiedzmy 6 to też to trzeba robić ostrożnie. przyjmowanie przez 3 tury obrażeń żeby wystawić taką jednostkę turę czy dwie wcześniej często kończy się tym, że straciliśmy połowę life`a a nasz stwór dostaje destroyera chwilę po wejściu bo przeciwnik nie zdążył jeszcze sie go wyzbyć bo nie miał na co.
Ogólnie temat rzeka i wszystko przychodzi wraz z doświadczeniem i ograniem. Ale zgadzam sie w 100% z Chmielem - CZYTAJCIE DOKŁADNIE KARTY. często jedno błędne zagranie przekreśla szansę na zwycięstwo. Tak więc keep cool and keep playing 
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pampero dnia Wto 9:38, 02 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 9:36, 02 Paź 2012 |
|
 |
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Pampero bardzo dziękuję za instrukcję - bardzo dużo wniosła.
W sprawie czytania uważnie kart.
Zauważyłem jedną rzecz która mnie bardzo zaniepokoiła.
To są turnieje na poziomie lokalnym. Jest, a przynajmniej powinno być w nim miejsce na naukę i dobrą zabawę. Tak samo jak i powinno być miejsce na grę Fair-play. Dla mnie pokonanie przeciwnika z powodu tego, że źle zrozumiał instrukcję na karcie albo dlatego, że zapomniał o efekcie wystawionej przez siebie karty świadczy tylko o takim człowieku. Pamiętajcie, że większość się cały czas uczy. Dla mnie dobra zabaw jest wówczas gdy gram z godnym przeciwnikiem.
Czy możesz się zastanowić nad takim turniejem w którym topowi gracze pomagają i uczą budowy decku??
Dlaczego o to pytam. Sądzę że dużo ludzi odejdzie od MTG po pierwszym turnieju.
Brak pomocy, wyrozumiałości, wsparcia oraz gry Fair do tego doprowadzi.
Ciągnąc dalej DECK builder oraz wypowiedź Pampero.
Jakie powody są dobre aby dodać kolejny kolor do deku?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Asahi dnia Wto 15:53, 02 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 12:36, 02 Paź 2012 |
|
 |
Diakon
Administrator
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 141 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Dodaj 3 kolor jeśli cierpisz na braki w swoich 2 głównych kolorach i niechcesz zapychać talii niegrywalnymi kartami. Ewentualnie jeśli 3 kolor zapewnia Ci jakąś przewagę na stole jak ewazja , spalarki albo klasyczne bomy czyli karty które wygrywają grę.
Jestem za zrobieniem takiego turnieju z wyjaśnieniem zasad jednak takie coś wymaga przedłużenia czasu gry na każdej rundzie a my tym w sklepie niestety nie dysponujemy . Jednak jakby ktoś chciał odbyć towarzyskie sparigni wystarczy wysłać mi wiadomość albo utworze nowy dział na ten temat . mam sporo wolnego czasu po południami od połowy października więc nie będzie dla mnie problemem poświęcić wam pare chwil.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:59, 03 Paź 2012 |
|
 |
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
Warto chyba jeszcze zaznaczyć że 3-ci kolor oznacza dużą destabilizacje many w talii. Dlatego też decydując się na taką opcje warto mieć jakiś mana fixing czyli albo landy dające różne kolory many, albo jakieś inne wspomaganie jak choćby możliwość wyszukania jakiegoś landu. Dodatkowo dobrze aby karty w tym dodatkowym kolorze nie były zbyt trudne do zagrania (na przykład nie posiadały wielokrotnych symboli many której produkcje mamy utrudnioną).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:44, 03 Paź 2012 |
|
 |
Pampero
Administrator
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 490 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
"Brak pomocy, wyrozumiałości, wsparcia oraz gry Fair do tego doprowadzi"
jeśli chodzi o pre to jest to dość specyficzny turniej w warunkach kieleckich pomimo, że jest to turniej typowo for fun to nagrody są zdecydowanie większe niż na zwykłym fnm`e czy drafcie stąd też u nie których rośnie poziom adrenaliny i są mniej wyrozumiali dla przeciwnika. Jeśli chodzi o brak pomocy to zawsze staramy sie chociaż rzucić okiem na deck osób które tego chcą i ewentualnie cos doradzić ale tu pojawia sie problem brak czasu na ogarniecie wszystkiego.
Na sam koniec FAIR PLAY. Jeśli o to chodzi to nie ma przeproś. czasem każdemu sie zdarzy zrobić coś przez pomyłkę ( zagrać coś za manę, której się faktycznie nie ma, albo nie chcący dobrać jedną kartę). o ile jest przez przypadek i ktoś się przyzna to nie ma co z tego robić wielkiego problemu da się to jakos odkręcić. Natomiast jesli czujecie się oszukiwani albo że ktoś wam wciska ciemnotę to od tego tam jestem (sędzia) żeby sytuację wyjaśnić. Jest problem wołacie mnie i wyjaśniamy sytuację. to żaden wstyd ani tym bardziej kłopot dla mnie a atmosfera sie oczyszcza i nikt nie powinien mieć potem pretensji do drugiej osoby i czuć się oszukany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pampero dnia Śro 13:58, 03 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 13:57, 03 Paź 2012 |
|
 |
Idoru
Gamer
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce/Czaplorado |
|
|
|
Proponuję poczytać najpierw trochę na necie na psychatog.pl ostatnio były artykuły o graniu dla początkujących, tak samo polecam poprzeglądać mtgnews.pl tam też jest sporo artykułów no i odpowiedzi na pytania od początkujących graczy.
Jeśli chodzi o limited to polecam tam artykuły omawiające nowe dodatki przed pre. Jest tam bardzo fajnie opisana metoda BREAD czyli w skrócie:
Bombs (Bomby - karty, które same wygrywają gry)
Removal (wszystko co może zabić kreatury oponenta)
Evasion (np kreatury z lataniem)
Advantage (coś co daje dodatkowe karty)
Dudes (po prostu stwory|)
i w takiej kolejności się pikuje karty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:43, 03 Paź 2012 |
|
 |
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
nie chcę zakładać nowego tematu więc tutaj chciałbym zadać kilka pytań:
1. czy Planeswalker jest permamentem?
2. czy w momencie gdy Selhoff Occultist die .... a razem z nim jeszcze dwie kreatury. Target player zrzuca 3 czy 1 kartę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:21, 07 Paź 2012 |
|
 |
Chmielu
Pros
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 329 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK |
|
|
|
1.Tak
2.3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:45, 07 Paź 2012 |
|
 |
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
i kolejne pytanie:
czy jeśli creatura posiada Hexproof - to działa on też gdy jest ona już na grave?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:16, 09 Paź 2012 |
|
 |
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
Nie. Hexproof to zdolność którą mogą mieć tylko permamenty i gracze. Dlatego można targetować takiego stworka gdy jest w grobie jak i można go targetować gdy jest na stosie (chyba żę inne jego zasady mówią inaczej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 7:47, 10 Paź 2012 |
|
 |
Asahi
Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Następne pytanie
Jest zielony Crit który za 1 mana w dowolnym momencie zamienia się w Enchantment LURA. I pisze na nim że w dowolnym momencie mozna przerwać ten efekt za zapłacenie kolejnego 1 mana.
1. czy w momencie gdy ten crit jest enchantmentem - moge go zniszczyć Disenchantem?
2. czy w momencie gdy jest enchantmentem a creatura do której jest podpięty ginie czy on też ginie - czy płacąc 1 mana ratujemy go od śmierci?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Asahi dnia Śro 11:08, 07 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 11:07, 07 Lis 2012 |
|
 |
Elfin
Gamer
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kielc |
|
|
|
Po pierwsze sugeruje podawać nazwy kart w momencie gdy pytasz o jakąś konkretną :3. Karta o którą pytasz to Tempting Licid.
1. Tak. Po aktywacji umiejętności staje się Enchantem czyli Disenchant może go obrać za legalny cel i jeśli nie przestanie być enchantmentem (na przykłąd poprzez zmiane ponownie w stworka) to zostanie zniszczony.
2. Tak możesz go uratować. Ważne aby aktywować umiejętność zanim kreatura zginie bo w momencie gdy już stworkowi pozwoli się spaść to enchanta nie da rady uratować (czyli na przykłąd gdy atakujesz zaenchantowanym stworkiem zmień go z powrotem w stworka po deklaracji obrońców ale przed zadaniem obrażeń).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:38, 07 Lis 2012 |
|
 |
|